fredag 17 juni 2016

Grytunderlägg av kork(ar)

Jag samlar på korkar och folk brukar undra vad jag gör av de insamlade korkar. Tja, ingenting egentligen brukar jag säga. Men sanningen är väl snarare att jag gör lite av varje (såsom Fiaspel, nyckelringar, placeringskortshållare och kaniner).

Den här gången blev det ett grytunderlägg.


Jag började med att plocka ut korkar som hade samma höjd och limmade först ihop tre i en trekant och byggde sedan ut utifrån den trekanten. Det landade i en hexagon.


Så vad du behöver är alltså: korkar, limpistol, ett band att binda runt.

  

Bandet kommer jag nog byta ut mot något lite mer rustikt. Det här är mattvarp.


Det är kanske inte den mest stabila konstruktionen, men förhoppningsvis håller den rätt bra. Annars får jag väl plocka fram limpistolen igen. Så är ser den ut på andra sidan. Jag tog kanske inte de finaste korkarna eftersom jag inte riktigt visste hur det skulle bli.

  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar