lördag 23 januari 2016

Två av samma sort

Det är inte alltid saker och ting blir som man hade tänkt. Ibland kan man lätt rätta till sitt misstag. Ibland inte.

När man stickat två vantar på samma sätt (i komplicerad trefärgsstickning) orkar man inte rätta till sitt misstag.

 

Bäraren av vantarna, i det här fallet min make, får helt enkelt ha två vänstervantar. Dessutom räckte inte riktigt det gråa garnet till (det är restgarner) så toppen på ena tummen fick bli vit. Garnet är Karisma från Garnstudio. Jag stickade med stickor 3.5.


Mönstret har jag kommit på själv och det är kanske inte det snyggaste, men jag gillar toppen på vantarna. Prickarna är väl också fina. Och trianglarna. Men kanske inte tillsammans.


Till mitt försvar - det var länge sedan jag stickade vantar.


Och så här ser de ut på. Ser ju bara lite konstigt ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar