måndag 4 januari 2016

Näverfilt

Jag började sticka den här filten när jag var nere på garnmässa i Vara. Då hade jag väl ingen egentlig plan för vad det skulle bli, men det var så kul att sticka att det hela bara växte.

 
Och eftersom jag inte längre har några bebisar kunde det ju inte bli en bebisfilt så den fick bli lite större än så.


Dottern är nöjd i alla fall. Jag kanske inte tycker att färgerna är de snyggaste, men man blir ju glad av dem i alla fall.


Jag har virkat en kant runt hela filten, två varv med fasta maskor. Garnet heter Happy och kommer från Järbo. Jag tror jag använde stickor 4,5 eller 5. Virknålen vet jag var en 6:a.


Nästa gång jag stickar näverstickning, eller entrelac som det också kallas, kommer jag sticka med två olika enfärgade garner och större rutor. Lite mer likt den bebisfilt jag stickade för två år sedan.



1 kommentar:

  1. Imponerande filt. Jag håller med om att man blir glad av färgerna!

    SvaraRadera