torsdag 29 oktober 2015

Reflexväst


När jag var på garnmässa i Vara köpte jag garn till en reflexväst. Garnet heter Galaxy och är från Svarta fåret. Mönstret kommer också från därifrån och heter 901-1959. 


Västen ska stickas på stickor 8, men eftersom inga sådana fanns i min ägo (helt otroligt med tanke på hur många stickor jag har) stickade jag den på stickor 9. Jag var lite orolig att garnet inte skulle räcka, men det gjorde det och då gjorde jag västen lite längre också. 

Jag har inte testat hur det funkar i trafiken ännu, men när man tar med blixt lyser hela västen upp. 


Det blir kanske en till och definitivt pannband av restgarnet. Det som är bra med den här typen av väst är ju att den inte bara lyser upp, den värmer ju lite också. 

Om ni undrar varför modellen ser ut som en sliten clown beror det på att han varit på halloweenfest på förskolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar