tisdag 6 oktober 2015

På garnmässa

I fredags tog jag tåget ner till Vara där min mamma har sin garnbutik. Hon anordnade nämligen garnmässa i butiken i samband med Kulturafta.

I butiken på fredagskvällen fanns en tjej som jag brukar träffa i dessa sammanhang och hon verkar alltid ha något nytt att lära ut. Entrelac eller näverstickning kunde jag ju mer eller mindre tidigare, men nävervirkning var något nytt för mig. Här visar DROPS hur man gör.
Dagen efter fick jag själv hålla workshop och visa intresserade näverstickning, nävervirkning, magic-loop och afrikanska blommor. 



Jag köpte inte så mycket garn eftersom jag var dåligt förberedd, men det blev garn till en stickad reflexväst till barnen och till en stickad filt. 


Ungefär så här långt har jag kommit på filten. Garnet är Happy från Järbo. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar