söndag 22 mars 2015

Min langare har varit här

Det har inte blivit många stickminuter den senaste månaden. Abstinensen kan inte förnekas. Men jag har inte haft tid/ro att sticka eftersom plugg och jobb tar upp det mesta av min tankeverksamhet och fysiska närvaro. Hemmet har åsidosatts och den stackars maken ser knappt röken av mig. Så fort han kommer hem från jobbet lämnar jag över barn och disk till honom och sätter mig med näsan i en bok. Förhoppningsvis är det över nu.

Men så var jag ju tvungen att städa lite eftersom min langare kom upp i fredags. Ja, hennes make hängde också med. Langaren är så klart min garnbutiksägande mamma. Hon tog med sig (förutom ett efterlängtat piano) sju stycken DROPS-kataloger. Men inget garn. Så det är väl egentligen som om en langare skulle visa knarket för en missbrukare och sedan inte ge det till hen.

Nu har jag i alla fall gått igenom dem alla och satt post-its på intressanta ställen så att jag kan köpa garn i påsk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar