torsdag 28 augusti 2014

Prima ballerina - omlottkofta för dansande dotter

Dottern ska börja dansa på dansskola nästa helg. Jag har länge tänkt anmäla henne, men sen har det inte blivit av. Däremot har jag stickat en ballerinakofta till henne av lite lyxigt Rowan Cashsoft 4 ply, som inte verkar produceras och säljas längre. Jag köpte några nystan av detta lila garn från Garnkorgen när jag skulle sticka min bröllopsjal och inte var säker på vilken nyans av lila som skulle bli bäst.


Mönstret återfinns på Ravelry och heter Girls Ballet Hug-me-tight.


Jag hoppas att koftan kommer komma till användning. Hon sa inte att den kliade, så det kan vara ett gott tecken. En tröja som jag stickade för länge sedan och som hon ett tag vägrade ha på sig har nu blivit favorittröjan. Så det gäller att inte ge upp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar