tisdag 3 juni 2014

Pärlad postlåda

Även om jag gjorde en liten missberäkning på storleken så piggar ju skylten upp när man kommer hem en regnig dag som denna.


Jag har använt mig av indianpärlor från Hama och byggbara pärlplattor, men jag har bara haft två och därför gjort lite i taget och sedan strukit. Sen har jag lagt en bit av det strukna på pärlplattan och fortsatt pärla. Mönstret är improviserat.

Nu är tanken att även locket ska få sig en pimpning med husnumret och även sidorna kanske får lite pärlor på sig. Målet är att få radhusområdets snyggaste brevlåda efter att ha haft den fulaste i 3 år.

Det här är ju inte den första skylten jag gör och det kan finnas fler i vårt område. Helena som jag brukar pyssla med har t ex gjort en. Och vi hade både sett en pärlad skylt på en annan postlåda i området. Det var därifrån inspirationen kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar