onsdag 25 juni 2014

Återvinning

Häromdagen fick jag i uppdrag av min käre make att laga hans jeans som fått hål på knät. Jag sa att jag inte visste om jag kunde det (hur får man liksom in ett byxben i symaksinen) och föreslog att vi skulle göra ett par shorts av byxorna i stället. Han gick med på det och hivade i stället fram ett par andra jeans som fått hål lite ovanför hälen. Jag använde då de avklippta jeansen för att lappa de andra. Men då blev det ju en massa jeanstyg över. Detta tyg tog jag och sydde en påse av. Vissa säger nog gympapåse, medan andra säger kulpåse. Jag har flera som jag använder som stickprojektpåsar. 



Just nu orkar jag inte riktigt förklara hur man gör, det finns säkert bra instruktioner någonstans på nätet. Om jag syr en till och lusten faller på kanske jag gör en egen instruktion på hur just jag gör. Det som är bra med just den här modellen är ju att den funkar som ryggsäck. 


Tanken var nog att barnen skulle ha den, men snörena är lite för långa och innan jag kommer på hur jag kortar ner dem på ett snyggt sätt använder jag den själv. Nu senast i lekparken som ni ser av bilderna. Folk tyckte nog jag var lite konstig när jag hängde upp påsen och började fota. Men det bju'r ja på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar