söndag 11 maj 2014

Barcelona

I februari fyllde min mor 60 år och i present av sina barn och make fick hon en weekendresa till Barcelona. 1 maj bar det av. Vi fick några härliga dagar och här kommer ett litet smakprov på allt vi hittade på.


La familia Sagrada - vi gick inte in då vi inte riktigt hade lust att vänta i 2 timmar i en kö.


 Katedralen.


Park Güel - som vi inte heller egentligen gick in i, men vi gick uppför en kulle och fick en fin utsikt över staden.


Jag fick se lite romerska ruiner.


Jag badade i havet. Två gånger.


Vi hittade en garnbutik med stickcafé. Damerna var mycket tillmötesgående och trevliga, de hade ingenting emot att vi fotograferade. Därinne köpte jag två nystan med bomullsgarn. De kommer förmodligen att bli mössor.


Och så köpte jag en flamencoklänning till dottern.


Och en hel massa annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar