söndag 27 april 2014

Pil åt höger

För länge sedan började jag sticka på en tröja i garnet Tilda efter en beskrivning från Marks & Kattens med ett mönster jag kommit på själv. Nu äntligen är den klar och fotograferad. Eller klar och klar, det saknas lite knappar.


Mönstret består av pilar som går åt höger. Pilarna är röda på en vit bakgrund och muddarna är blå. Garnet var nog egentligen tänkt till en till Pippitröja, men det är ju tråkigt att sticka två likadana tröjor.


Det är en raglanmodell och jag har stickat mönstret flera gånger och det blir bra varje gång.


För att få fota tröjan var jag "tvungen" att följa med tösen ut på en cykeltur. Jag var inte svårbedd. Vi fick en härlig kvällstur. Bland annat så cyklade vi genom en björkdunge och där märkte jag vilket stadsbarn hon ändå är. Som av en händelse hade jag mobilkameran igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar