torsdag 10 april 2014

Hantverksmässa i magasinet


I helgen tog jag med mig båda barnen på tåget ner till barndomshemmet där mamma (och pappa) ordnade hantverksmässa i vårt magasin. Samma magasin som vi hade bröllopsfest i. Det var en mycket trevlig tillställning och det kom förvånansvärt många.

Barnen hade ett loppisbord där de sålde lite smått och gott. Vi hade gjort kort med sockermålning på. Ett av dessa blev sålt. Bäst gick godispåsarna. Sonen hade satt i sig två påsar innan klockan 11...

Jag och min mormor skötte våffelserveringen när jag inte hjälpte dottern med loppisen eller tröstade gråtande barn, torkade rumpor eller beundrade hantverken. Om det blir repris nästa år vill jag hellre vara hantverkare än våffelförsäljare. Något säljbart skulle jag väl kunna knåpa ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar