onsdag 6 november 2013

Tweed till vadå?

Efter att Stickpodden lovordat tweedgarn så innerligt så fick jag för mig att jag kanske skulle prova. Jag har inte gillat det förut då jag inte riktigt gillar noppor och spräcklighet. Men det här garnet som var med på garnmässan i Kvänum kunde jag inte riktigt motstå.


Det är lite lyxigt och även där kan jag vara inspirerad av Stickpoddarna som mer och mer börjar bli ena riktiga garnsnobbar.

Det blir nog så efter ett tag. Man vill liksom ha ut mer av stickningen. Man köper dyra stickor och dyra garner.


I alla fall. Jag köpte fyra härvor av Tussah Tweed från BC garn och har ingen aning om vad jag ska ha det till. Jag såg framför mig en kort, figurnära kofta med korta ärmar, kanske med lite puff, men hittar inget mönster som uppfyller kraven. Är det så att du är dags att ta steget till att formge en egen design? Mössor, vantar och annat smått är ju en sak. En kofta är en helt annan. Är jag redo? Får se till att djupläsa i min Stora bok om stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar