onsdag 11 september 2013

Liten kortjacka till dottern


Efter mycket om och men fick jag till slut några bilder på dottern i den här lilla jackan. Tanken var att jag skulle ta bilder på henne innan bröllopet och kunna blogga om det i somras. Men den lilla modellen ville inte ställa upp och jag ville inte bråka då jag var rädd att hon skulle vägra ha på sig koftan på själva bröllopet. Bilden har vår fina bröllopsfotograf tagit.


Mönstret kommer från DROPS, men jag har stickat med Debbie Bliss Eco Baby.


 Knapparna hittades i svärmors knappförråd. Den lilla picotkanten virkades på efteråt.


Den gick ganska fort att sticka och det kan kanske bli fler då jag tycker om modellen som passar så bra till empirskurna klänningar. Den lilla holkärmen är en favorit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar