onsdag 19 juni 2013

Virkad väst efter eget huvud, del 1

Jag började med att ta mått på lillkillen. Sen räknade jag lite, sen räknade jag lite fel och sen lite mer rätt och klippte ut ett mönster i papper.


När han sov passade jag på att se om mina beräkningar stämde någorlunda.


Jag klippte sedan ut i tyg för att vara helt säker på att passformen var okej.


Ihopsydd fick lillen prova västen och nu är det bara att virka efter pappersmönstret. Men det ska jag säga, det är inte helt lätt. Så vissa justeringar kommer nog ändå att behöva göras.

Skjortan han har på sig hittade vi hemma hos min farmor så vi får se om han hinner växa i den.

Det är tänkt att han ska ha den här västen (som virkas i mörkt lila bomullsgarn) på bröllopet. Eller loppet som dottern säger. Jag är inte helt övertygad om att hon vet skillnaden på ett bröllop och ett maratonlopp, men hon ser i alla fall fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar