torsdag 27 juni 2013

Få ändan ur vagnen

Igår var jag så trött. Jag gick och lade mig redan vid halv nio. Och då hade jag ändå slumrat en stund på middagsvilan och legat och dragit mig framför morgonbompa. Jag hade ingen geist igår.

Men lite sömn gör underverk så i morse tog jag tag i saken och plockade ur alla lådor i köket och dammsög rent dem och torkade ur. Rensade ur lite och organiserade. Det var välbehövligt och skönt att fått gjort innan semestern börjar på riktigt. Nu är det bara kylskåpet och badrumsskåpet kvar.

Sen tog jag även tag i ett pysselprojekt som länge varit planerat. Det blev en hel del tapet över när vi tapetserade om barnens rum och jag hade tänkt klä några lådor med den tapeten.

Lådorna är små skokartonger och jag började med att pensla lim på undersidan och placera kartongen mitt på det tillklippta arket. Därefter klippte jag snett in mot hörnen, limmade på sidorna och vek upp dem. För att få ner pappret i hörnen gjorde jag små klipp även där.


Sedan klippte jag ett klipp till så att en spetsig triangel blev utklippt och efter att ha limmat vek jag upp kortsidan. Om man inte klipper bort blir det för tjockt lager med tapet och då går inte locket på.


Man hade säkert med fördel kunnat använda tapetklister, men jag använt Skollim från Casco som jag penslade på för att få det jämt. När jag gjorde locken var det svårt att få pappret att ligga kvar tillräckligt länge för att det skulle fästa så jag fick sätta klädnypor runt om.


Så här blev resultatet.


Enda chansen att få något pysslat på dagtid med barnen hemma är att låta dem vara med. Det är lite mer tålamodskrävande, men förhoppningsvis lönar det sig i längden. Här är vad dottern åstadkom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar