torsdag 2 maj 2013

Trodde jag visste, med det visste jag inte

Men nu vet jag.
Att jag har använt mina stickmarkörer på ett felaktigt sätt.
Eller ja, kanske inte felaktigt, men åtminstone på ett mindre smart sätt.

Det var egentligen när jag började sticka min Lotus som jag började fundera. Där står nämligen att man ska "place marker" och att man sedan ska "slip marker". Jag har alltid bara stickat förbi markörerna och sedan flyttat upp dem i arbetet när jag tycker att det blivit svårt att se var de sitter.

Nu har jag lärt mig att man helt enkelt sätter dem på högra stickan när man passerar dem. Genialiskt! Det förklarar också varför mina stickmarkörer finns i olika storlekar...


Men det förklarar ju inte varför de är öppningsbara. Min teori är att de faktiskt kan användas för att sättas i arbetet för att sedan kunna plockas bort. Just den här modellen är lite klumpig när man sätter de på stickorna så det blir nog snart till att köpa finare. Eller pyssla ihop egna som den här bloggerskan har gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar