onsdag 8 maj 2013

En liten frågelista

Vem är i rummet med dig just nu? Ingen.

Vem skickade du senaste sms:et till? Blivande maken "Kommer du till Riksäpplet typ. Najaden."

Vem saknar du mest just nu? Jag måste nog säga min syster. Det var länge sedan vi verkligen pratade och jag skulle gärna vilja sitta länge länge och prata med henne om skrivande, text och språk. Hoppas på sådant i sommar över ett glas vin när vi blickar ut över fälten och slår undan mygg.

Var är din mobil just nu? Ligger bredvid datorn.

Vad var det senaste du åt? En macka med Philadelphiaost.

Vad ser du mest fram emot just nu? Jobbintervjun på tisdag och skolavslutningen.

Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Sätta betyg.

Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? I en dagiskompis hem som ligger precis vid lekparken. Mina barn sprang helt enkelt in på deras altan och sedan in i huset.

Vad står på ditt “schema” idag? Ingenting, men idag har jag hunnit med bankmöte, friluftsdag, personalmöte, tvättstuga, pärlpyssel, pussel och dusch.

Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? Telefon, kamera, glasögonfodral, stickprojektpärmen, deklarationen, en lärobok i latin, andra viktiga papper och ett helt outnyttjat sportarmband till mobilen.

Om du tittar rakt fram, vad ser du då? En vit vägg.

Vilken blogg besökte du senast? VisaLisa. Därifrån kommer listan.

Vad vill du helst av allt göra just nu? Gå och lägga mig.

Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Kraften att ta allt med ett tålmodigt lugn.

Är det en superkraft? Nej, förmodligen inte. 

En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? Jag lyssnar inte så mycket på musik just nu, men Nije ljubav stvar med Zeljko Joksimovic är fortfarande fruktansvärt bra.

Härligaste ljudet just nu? Mina barns skratt. Ja, just nu skrattar de ju inte, men det är det ljud jag allra helst vill höra hela tiden då de är vakna.

Något du skulle vilja lära dig? Massor. Nya sticktekniker, nya språk, skriva skönlitteratur, fotografera, laga nyttig mat.

Tre saker i din väska: Hörlurar, bindor och en bit spets.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Är rätt nöjd där jag är, men längtar allt lite till sommarstället.

Nattuggla eller morgonpigg? Lite både ock faktiskt. Tar gärna en siesta mitt på dagen.

Det första du tänker på när du vaknar? Vad är klockan?

Vad spenderar du helst pengar på? Pysselsaker och roliga saker till mina barn.

Vem kramade du senast? Det var nog antingen sonen eller dottern. 

Vem pussade du senast?  Sonen. Godnattpuss. 

Vad är du rädd för? Alltför mycket. Men mest att jag ska mista mina barn eller sambo.

Vad gör dig glad? Människor omkring mig som ger energi istället för att ta. Det kan vara elever i skolan, barn på hemmaplan, bloggare och andra.

 “Pryl” du saknar mest just nu? Digital systemkamera. 

Favoritglass? Den där Tofuglassen min blivande man äter är god. Men även chokladglass med brownies i är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar