onsdag 8 maj 2013

Bara stör och förstör

Hur kommer det sig att det nästan alltid slutar på samma sätt?
När jag och mina små ska pyssla med pärlor, lera eller vattenfärger.
Jag mer eller mindre skriker "ni bara stör och förstör" (vilket för övrigt är en Spöket Laban-filmreferens) och packar i vredesmod ihop pysslet.


Har mina barn koncentrationssvårigheter? Ja, den lille kanske det är för tidigt att säga något om. Men den stora har en del problem med att hålla sig till en sak känns det som ibland. Hon lägger några pärlor på plattan, men sedan brukar pärlorna förvandlas till mat, lera eller olika figurer och gubbar. De ska hällas från en burk till en annan, de ska kokas och hon ska ner och gräva i burkarna.


Det kan ju vara så att det här egentligen bara är ett tecken på kreativitet och fantasi. Jag tror jag väljer att tolka det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar