fredag 19 april 2013

Lotus

Nu är min första Lotussjal klar.


Det här mönstret kom jag över när Online Stickcafé firade 5000 medlemmar. Många stickdesigners bjöd då på gratis mönster. Maria Olssons Lotus var den jag fastnade för. Maria Olsson är för övrigt en av medlemmarna i Stick With Us Podcast.


Sjalen är stickad i ett garn jag fick av min blivande mans morbrors fru. Idag fick hon tillbaka garnet i annan form än härva.


Jag hade tänkt sticka den här sjalen till mitt bröllop och ville teststicka upp en först för att se, för det första, om jag kunde sticka en sjal, för det andra, om jag kunde följa en beskrivning skriven på engelska.


Garnet jag har stickat med är kanske lite tjockt, men jag tror att det jag köpt till bröllopssjalen är lite finare.


När jag blockade använde jag mig av svetstråd som jag lyckades få (gratis) från Industiprogrammet på skolan jag jobbar på. De behåller jag och hoppas kunna få stor glädje av i framtiden. De gjorde blockningen mycket mer snabbarbetad. Jag trädde dem helt enkelt genom de yttersta maskbågarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar