lördag 22 december 2012

Lucka 22 - virkade hjärtan till granen

Mer julgranspynt. Sanningen är väl den att man aldrig kan ha för mycket julpynt. Efter den devisen har i alla fall vi i vår familj alltid klätt vår gran.
 

 

De här hjärtana har jag gjort förut då jag tycker mycket om den enkla designen och konstruktionen. Det tar inte många minuter att göra ett så du hinner definitivt göra några på uppesittarkvällen om inte innan.

 

 

Mönstret hittade jag hos Lyckoslanten och läses bäst här. Jag har använt vitt merceriserat virkgarn och virknål 2,5. Jag lämnade en lång ände innan första lm och virkade sedan in den upptill så att den sticker ut mellan hjärtbågarna. Sen sydde jag fast den och det blev en hängare utan extra tråd att fästa.

 


Visst är de söta? Jag har sedan stärkt dem med potatismjöl. Se här.
Ett annat julgranspynt som jag gjort är den snöstjärnan. Mönstret hittar du på DROPS här.

 

1 kommentar: