måndag 31 december 2012

2012

Den här listan hittade jag på en blogg (såg att Underbara Clara körde nåt liknande) och tänkte använda mig av den för att sammanfatta 2012. Nu blir jag kanske lite mer personlig än ni är vana vid.

Gjorde du något i år som du aldrig  gjort  förut?
Ja, massor säkert. T ex vabbat och Instagrammat.  

Höll du några av dina  nyårslöften?
Tror faktiskt inte jag gav några löften. Och om jag i vanlig ordning tänkte att jag skulle gå ner i vikt så höll jag inte det löftet. Men i morgon börjar ju ett nytt år...

Blev någon/några av dina vänner  föräldrar i  år?
Ja, nu börjar de komma ikapp.

Dog  någon som stod dig nära?
Ja, min farfar och min svärmor.

Vilka länder besökte du? 
Azerbajdzjan. 

Är  det något du saknat år 2012  som du vill ha år 2013?
Möjligheten att ligga och läsa innan jag somnar utan att vara rädd för att lillen vaknar. Sova en hel natt. Kanske en riktigt skön och stressfri semester.

Vad var din största framgång 2012? 
Än är inget riktigt klart, men att jag sålt ett mönster till en garnleverantör. 

Har du varit sjuk eller skadat  dig? 
Inga värre blessyrer.

Bästa köpet? 
BB-cream från Body Shop.

Vad spenderade du mest  pengar på? 
Ansiktsprodukter och smink. Och garn kanske, men det handlar jag oftast på krita. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Att jag fick sitta bakom Zeljko på planet hem från Baku.

Vilka sånger kommer alltid  att påminna dig om  2012? 
Nije Ljubav Stvar av Zeljko Joksimovic.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare.
 
Hur tillbringade du  julen? 
Tillsammans med familjen, mor, far, bror, mormor, farmor, syster, svåger och syskonbarn i barndomshemmet. 

Läste du någon bra bok under  2012?  
Ja, den enda jag kommer på att jag läst är Maria Sveland "Att springa" och det var väl helt okej.

Favoritprogram på  TV?
Utan tvekan Downton Abbey.

Största musikaliska  upptäckten? 
Balkanballader.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag kan i skrivande stund inte komma ihåg vad jag fick.

Något du önskade dig men inte fick? 
Nej, det tror jag inte.

Vad  gjorde du på din födelsedag 2012? 
Jag var på Borås Djurpark med min familj, min syster och hennes familj och våra föräldrar. En fantastisk dag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Det skulle kanske ha varit en bättre sommar, mer lydiga barn och mer sömn.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012? 
Obefintlig. Köpte i och för sig lite nya kläder och de borde väl betraktas som shabby chic.

Vad  fick dig att må bra? 
Att få vara hemma med sonen och följa hans utveckling. Att få pyssla. Att få ett relativt välbetalt jobb.

1 kommentar:

  1. Intressant att själv fundera kring frågorna och fint att läsa dina svar. Jag tycker livet fortsätter att vara bättre och bättre och då började det ändå väldigt bra.

    SvaraRadera