fredag 31 augusti 2012

Tummen ur, del 2


När torsdagens tenta var över drog jag iväg till Liljevalchs konsthall för att kolla på utställningen Hemslöjden. Min syster mötte upp mig, men eftersom hon hade barnvagn (med barn i) och det var kö för att komma in struntade hon i att gå in. Ett klokt beslut tror jag med tanke på att det var rätt trångt. Hennes kamera fick jag dock låna så här kommer ett axplock av vad som fanns att se.

 
 

Löv en masse. Många var rätt trista, men det fanns helt klart guldkorn. Här är mina favoriter.

 
 
 
 

Den här bara måste man ju älska. Det är alltså glödlampor.


Och på baksidan ser den ut så här:


Lite extra glad blir jag ju så klart när det finns lite latin med. Här finis adest = slutet är här.


Ars longa, vita brevis = konsten är lång, livet kort.


Stickning är långsamhetens konst.

Konst och politik hör ju ihop, så varför inte textilkonst med ett budskap.


Lite återbrukskonst i form av en klänning gjord av aliminiumburkar.


Den här kudden tyckte jag var riktigt cool.


I verkstaden fanns det lite olika pyssel som man kunde syssla med. Bland annat att virka nån sorts gigantisk löpare.


Fritt broderi på grön botten. Jag kunde ju så klart inte motstå att lämna ett avtryck.

 

Det var det det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar