onsdag 22 augusti 2012

Burklockshölje

För en herrans massa år sedan köpte jag glasburkar i olika storlekar på IKEA. Jag hade dem på torpet när jag bodde där under min gymnasietid. De har med åren blivit lite slitna. En fick en uppfräschning i slutet av min annars virk- och stickfria sommar.

Inte så kul
Lite roligare
 

Bandet skulle kanske kunna vara roligare, men jag hittade inte roligare i mammas gamla sybehörsgarderob. Garnet är från Hjertegarn och heter Primevera Cotton (millefili cotton). Om jag gör fler kanske jag skriver upp hur jag gjorde och lägger ut det på bloggen, det är en mycket enkel konstruktion.

Burkarna, i alla fall de små, finns visst kvar på IKEA.

2 kommentarer:

  1. Superfina, som vanligt när du är i farten! Ja, tänk att dessa burkar finns kvar. Minns att mamma hade ett gäng i köket i början av 90-talet typ.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesött! Påbörjade ett sånt lockpiff för nått halvår sen, undrar vart det tog vägen..

    SvaraRadera