tisdag 26 juni 2012

Mer förvaring


I mars gick min svärmor bort. Hon lämnade bland annat efter sig den här pyssellådan. Vi var rätt lika på det här med att samla och organisera. Hon pysslade gärna. I dag satte jag mig och sorterade vad som kunde användas. En hel del visade det sig. Jag behöver aldrig mer köpa en vit knapp...


Ett bra sätt att hålla ordning på knappar är att trä upp dem på en säkerhetsnål eller en bit ståltråd.


De här sparade jag så klart. I svåra ekonomiska tider vet man inte när det blir nödvändigt att stoppa en strumpa...


Lite trådrullar i regnbågens alla färger. Och då är det här ändå inte alla...

Samtidigt passade jag på att organisera min egen låda. En del saker fick hoppa in i "skåpet". Lådan är från Granit och locket har handtag och klickas fast. Insatsen hängs på.


I lådan ligger zippåsar med band, oftast ordnade efter färg eller funktion. Ett ganska bra system tycker jag. Bara man kommer ihåg att stoppa ner sakerna i påsarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar