torsdag 15 mars 2012

Mitt röda band

torsdagscaféet på Facebooks Online Stickcafé idag blev vi uppmanade av VisaLisa att göra röda band så att vi kan känna igen varandra när vi träffas på olika event.

Här är min variant. Inte som jag tänkt, men så fick det bli när jag bara kunde använda det jag hade hemma.
Så här gjorde jag:

Jag har använd DROPS Paris och virknål 4,5.

Lägg upp 25 lm.
Virka 1 st i 5 lm från nå, 1 st, *1 lm hoppa 1 , 2 st*, upprepa *-* varvet ut, men avsluta varvet med 1 st i sista lm.
Virka en lm och sedan 5 fm om sista stolpen.
Fortsätt virka fm längs uppläggningskanten.
Virka 5 fm om lm-bågen i början på varvet.
Virka fm längs varvet och avsluta med en smygmaska i den första fasta maskan.
Träd ett band igenom hålen. Först hade jag tänkt sticka ett band, men då jag ville ha klart armbandet snabbt fick det bli ett band jag hade hemma.

1 kommentar:

  1. Piffigt armband! Och nej, jag vet inte om det finns såna pallar att köpa nuförtiden. Tror nog det är de i plast som gäller (som ju inte heller går att fälla in och ut). Det är ju synd! Min pall håller ju hur länge som helst!

    SvaraRadera