tisdag 28 februari 2012

Dagens outfit 28

 

Bolero stickad i DROPS Lin. Beskrivningen kommer från boken Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt av Lene Holme Samsö. Den blev som ni kanske ser alldeles för stor och även om det funkar att knäppa den omlott så sitter det inte särskilt bra. Jag ska nog ge bort den till någon med lite bredare axlar och större behag.  Under boleron har jag en trikåklänning från Lindex med knytband i ryggen. En riktigt gammal favorit, jag har kunnat ha den även när jag var gravid och när jag ammade. 


Broschen har jag fått från min syster tror jag och är köpt på auktion eller loppis om jag inte missminner mig. Tyvärr är den lite oberäknerlig då spännet går upp lite för lätt. Men otroligt vacker. Ungefär som mina barn, oberäknerliga med otroligt vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar