måndag 5 december 2011

Dörrkrans

Andra advent. Jag krattar upp de sista björklöven från gräsmattan. Det borde inte vara möjligt. Efter stormen från första advent har det även dröst ner en massa kvistar. De kan man ju göra nåt av tänkte jag direkt. En dörrkrans kanske...

Jag hade tänkte använda ståltråd, men då den inte lät sig hittas i stressen (ville göra klart kransen medan sonen sov i sin vagn) fick det bli vaxad bomullstråd. Det funkade också rätt bra. Först började jag åt fel håll, men sen kom jag på att man ju måste lägga kvistarna efter varandra och vira snöret runt. Riset som sticker ut binds in när man virar kransen med band.

I det här fallet först ett bredare bomullsband med röda prickar och därefter ett smalare med texten "god jul" på.

Jag hade tänkte dekorera kransen mer, t ex med bollar av vitmossa, men då jag tyckte att den blev rätt bra utan så fick det räcka.











Bollarna är virade med samma tråd och de får nu ligga och vara fina in krukorna med ljung som fortfarande står framme och är fina.

1 kommentar:

  1. Håller med din sambo, den ser ju köpt ut ;-). Vilket betyder att den är jättefin!

    // Helena

    SvaraRadera