onsdag 30 november 2011

Fler restprodukter

En dag när jag gick här hemma och skräpade upptäckte jag fler restprodukter.

Den här lilla filten blev inte större då garnet tog slut. Den fungerar nu som filt till dotterns docka.

Det gör även den här, för den blev inte heller speciellt stor. Den har även funktion som ståbräda till dockvagnen. Enda problemet är väl att den inte har några hjul. Men det hindrar så klart inte dottern från att hävda att det är en ståbräda.

En liten skallra blev det av lite överblivet Muskat från Garnstudio. Inuti finns en kapsel (Kinderäggrest) och i kapseln en bjällra. Det är kanske inte den snyggaste skallran jag sett eller gjort, men den fyller sin funktion.

Den här ormen stickade jag då jag inte hade så mycket för mig och ville testa magic-looptekniken. Den fungerar just nu som dragskydd vid ett fönster.

Innehållet i ormen är ris och idén fick jag från Allers julmagasin för några år sedan. I vår förra lägenhet drog det in från fönstren så att ljusen fladdrade på soffbordet. Då såg de ut så här.

Mycket enkelt att sy. Ett avlångt stycke som sys ihop på ena kortsidan och sedan långsidan. Vräng och fyll sedan med ris (inte helt och hållet). Vik in en fåll högst upp och sy sedan igen hålet med symaskin.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar